در نشست هم اندیشی با کارشناسان تغذیه در مشهد مطرح شد: ۵۰ درصد بیماری‌های با رژیم غذایی مرتبط است بیش از یک میلیون نفر زیر پوشش برنامه خطر سنجی بیماری‌های قلبی و عروقی قرار گرفتند اژه‌ای: در انتخابات نقد جای خودش را به تخریب داده است کودک مرگ مغزی در مشهد به ۵ بیمار زندگی دوباره بخشید (۱۳ تیر ۱۴۰۳) علائم و چگونگی درمان «تب دنگی» | مبتلایان از مصرف پروفن و ژلوفن خودداری کنند زمان پیش‌فروش بلیت قطار‌های مسافربری ویژه تابستان اعلام شد پیش‌بینی رگبار باران و رعد و برق در برخی مناطق شمالی کشور (۱۳ تیر ۱۴۰۳) پرستاران از دولت آتی چه مطالبه‌هایی دارند؟ اعلام نتایج امتحانات نهایی دانش‌آموزان، ۱۶ تیرماه | امکان اعتراض تا ۲۰ تیر سومین همایش بزرگ "خانواده باشکوه" در مشهد برگزار شد | مشارکت ۵۲۵ مادر در پویش "نذر یک فرزند" طی سه سال مجازات قتل در تصادف رانندگی+ جزییات چند نکته مهم درباره بار زائران در فرودگاه‌های جده و مدینه نجات ۸ شهروند مشهدی از میان دود آتش‌سوزی (۱۲ تیر ۱۴۰۳) کشف ۴۰۰ کیلوگرم مواد روانگردان شیشه اعترافات تکان دهنده درباره قتل پدر ثروتمند دادگاه رسیدگی به پرونده رستمی‌صفا برگزار شد پرونده عجیب قتل فجیع نوجوانی که در برابر شیطان مقاومت کرد گردشگری سلامت ایران در یک سال گذشته به اندازه ۲۰ سال پیشرفت کرد
سرخط خبرها

آخرین اخبار چهاردهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری

به یاد روز‌های خوش زاینده رود

  • کد خبر: ۱۲۸۸۵۵
  • ۱۸ مهر ۱۴۰۱ - ۱۲:۲۸
به یاد روز‌های خوش زاینده رود
سیدمحمدرضا هاشمی - روزنامه نگار

‌نمی‌دانم روز‌های با شکوه زاینده رود را دیده اید یا نه، سال ۷۸ بود که همراه با خانواده از مشهد با قطار رفتیم اصفهان. از این سفر دو تصویر در ذهن من مانده، تصویر اول مربوط به لحظه‌ای است که برای اولین بار سقف بلند و خوش رنگ ایستگاه راه آهن مشهد را دیدم و آن قدر محو تماشایش شدم که نزدیک بود با سر به زمین بخورم.

تصویر دوم مربوط به آب خروشانی بود که در زیر سی و سه پل جاری بود و من هنوز چنین حجم آبی را یکجا ندیده بودم.

حتی آن روز ما با یکی از این قایق‌های قو که پدالی بودند درون زاینده رود چرخی زدیم. زاینده رود برای من همچنان باشکوه و پر آب است. حتی وقتی سال ۱۳۹۷ رفتم اصفهان و داشتم دنبال خاطراتم می‌گشتم، اما نه آبی بود، نه صدای خروشی و نه قایق پدالی.

دیدن زاینده رود خشک شده اصلا برایم جذابیتی نداشت و من نمی‌خواستم باور کنم که این زمین لم یزرع روزی رودخانه‌ای زیبا و با شکوه بوده است.

هنوز هم وقتی برای مدتی کوتاه آب از بالا دست رها می‌شود تا مردم اصفهان برای چند روز از دیدن شکوه شریان زندگی در شهرشان لذت ببرند همه رسانه‌ها از همان چند روز عکاسی می‌کنند و برایش گزارش می‌نویسند.

امروز ۱۸ مهر روز ملی زاینده رود است. کاش نام گذاری این روز به نام زاینده رود بهانه‌ای بود تا قدر این فرصت را که طبیعت به اصفهان داده بیشتر بدانیم و با برنامه ریزی دقیق تری برای استفاده و مدیریت آب‌ها امروز هم شاهد خروش زاینده رود می‌بودیم.

راستش را بخواهید هنوز هم وقتی راه آهن می‌روم، سر به هوا هستم، دیدن سقف کالباسی رنگ سالن راه آهن مشهد هنوز من را خوشحال می‌کند و پرت می‌شوم در آخرین روز‌های اسفند سال ۷۸.

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
نظرسنجی
در دور دوم، شما به کدام نامزد انتخابات ریاست جمهوری رای می دهید؟
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->